KaMu HeBat

Top Comment :

Thursday, February 3, 2011

NaSi LeMuNi


bila asyik dok pikir hal kat tempat kejer nih
aku jadi rindu kat opis lama
kat sana boleh dikatakan sumernya ok
kebanyakan opismate adalah sama-sama merantau
jadi keserasian cepat wujud
ada kakak-kakak yang menjadi tempat bermanja
yang selalu melayan selera tekak kami
dan salah sorangnya
cukup dikenali dengan panggilan mummy
mesti korang boleh agak asalnya kan?
dia selalu bawakkan nasi lemuni ke opis
aku pun memula macam jakun jer nengok nasik tu
tak penah ku kenal sebelum ni
sama la macam kes nasi kerabu ngan nasi dagang
sedap ko
dimakan bersama kerabu kacang botol/daun selom
stok daun lemuni bila-bila pun ada
tumbuh kat sebelah opis aku
kat tengah2 wisma radio ada satu taman kecik
tapi sekarang tak pasti la wujud ke tak lagi pokok ni kat sana




cilok gambar kat Mysweetprincess


aku malas nak copipes resepi
korang carik la sendiri eh?




ni pulak sedikit info tentang khasiat daun/nasi lemuni
klik untuk sesuatu yang lebih besar



4 comments:

PUANSTOBERI said...

tk penah makan.
nasi kerabu n nasi dagang pun aku tak sker gak :D

ryn said...

reen, rasa dia ala ala nasi ulam/kerabu. Aku pun makan masa akak tu buat jer. Kat tempat lain tak penah lak jumpa. Dapat info nasi ni asal dari penang. Nasi kerabu/dagang tu ok la, kalo ada aku makan.. Nak kata xminat tu tak la jugak

@kutopsecret said...

boley try ni kalo dah bosan dgn menu sebelum nih...

ryn said...

boleh jer.. tapi saya pun tak penah lagi nak try