KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, May 4, 2010

KaD PeRaKUaN NikAH PiNTaR


Ari tu dah baca tapi lupa lak nak bertindak [boleh ke eh perkataan nih]
Ni baru aku teringat balik. Kedah baru jer lancarkan KPNP nih, negeri lain rasa-rasanya dah lama pun ada kad ni. Tapi xkesah la kan... dari tak der langsung
Skrang ni baru dok berkira-kira nak pi amek gambar sebab diorang nakkan 2 keping gambar seorang. aku tak der dah stok gambar ukuran pasport yang terbaru. Last amek gambar jenis ni masa nak masukkan data HRMIS kat opis lama dulu. Kalau tak silap tahun 2008 kot... giler lama tuh. Stok pun tinggal sekeping jer lagi. Harus la kena amek yang baru. Kad tu kan nak dibawa ke mana-mana.
Kat web MAIK xder lak dia bagitau berapa lama tempoh kad tu dapat disiapkan. Harap2 tak la lama sangat. Aku dah lama dok berangan nak ada kad ni. Sumer kawan-kawan dari negeri lain dah ada. Gila jakun kan?
Budget dalam minggu ni boleh kot siapkan gamabr tu, minggu depan boleh la pegi MAIK isi borang. Kena pegi ari ahad la nampaknya sebab Encik B just cuti satu hari tu jer. Aku? kejer tapi boleh la setakat nak keluar sejam dua tu. Kan ni pun urusan rasmi jugak.
So, kepada semua pengantin expired cam aku ni yang mempunyai sijil nikah dari Negeri Kedah boleh la beramai-ramai  menyerbu Pejabat Agama Daerah yang terdekat.

1 comment:

PUANSTOBERI said...

hai..baru ada kad pintar ker?? ekekekek... [statement giler velagak dr org yg menikah di Perak]. kui kui kui