KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, May 10, 2010

TeAm BuiLDiNg

Entry Basi..
Ni first kursus yang aku pergi untuk tahun 2010 nih. Dah kat opis baru ni, terpaksa la kan ikut peraturan. Kalau tak awal-awal tahun mesti aku dah berazam tak nak gi memana kursus sepanjang tahun. orang awal tahun, sumenya berazam menda-menda baik lagi berfaedah.. aku?
Kat sini memang ditekankan sangat pasal jumlah hari kursus. Kat opis lama aku pun sama gak, cuma aku jer yang dok perasan senior. ikut suka hati jer nak buat apa pun.
Aku pun tak sedar ada surat panggilan kursus dari HQ, sib baik ada opismate yang bagitau kat. Bila bukak email tengok minggu depannya jer tarikh kursus tu. Okay la, tak der hal. Aku kan dah amalkan term "SYMP" - sesapa yang kejer gomen tau la kan maksudnya. Malas aku nak nulis kat sini.
Bila tengokkan nama tempat nak kena pegi tu aku tak der la rasa apa apa sangat pun. Gopeng Rainforest Resort. Dah nama pun resort kan... mestila tempat dia ok jer.
Gerak ke sana naik keta pejabat jer. Kata nak savekan budget kan? Harusla pergi kursus pun ala-ala versi rombongan che kiah ke putrajaya. Gerak dalam pukul 9pagi dari alor setar and sampai ke Gopeng sekitar 11am. Amek masa lebih kurang 1/2 jam dari pekan Gopeng untuk sampai ke resort. Giler jauh ke dalam. Jalan pun jenis yang lagi 1 kaki nak masuk gaung jer. Giler gerun weh. Dah la nyaris bertembung ngan waja kat selekoh.
Sampai jer kat resort, memula cam xder rasa apa sangat la sebab nengokkan tempat macam ok jer.




Gopeng Rainforest Resort


Rupanya tak seindah yang disangkakan. Ala-ala BTN pun yer jugak nih. Korang bayangkan rumah kampung biasa, pastu naik atas ada 2 bilik ngan ruang tamu. Pastu ada disediakan sorang 1 tilam beserta bantal dan selimut. Pakej lengkap penginapan 3hari 2malam. Tapi kan nasib baik la sebab group aku ni group yang memula sampai.. 5 perempuan & sorang hero malaya. Dapat la amek bilik untuk 5 orang kat umah panjang yang berasingan. Tak la ramai sangat kan compare nak dok kat banglo untuk 20 orang tu. Lega satu part.
Bila selidik-selidik lagi rupanya resort ni hanya mempunyai 3 bilik air dan 3 tandas untuk kegunaan semua peserta. Hambek ko!! Aku tengok list peserta pun dah dekat 50 orang. Ngeri nak bayangkan. Time tu rasa cam nak ikut jer driver yang antar kitorang tu balik. Macam tak sanggup nak tempuh jerk. Tapi tu, apapun hidup harus diteruskan. Aku kan datang dengan misi khas untuk negara. Mana boleh patah semangat.
Kat atas tu gambaran untuk permulaan jer, bila dah start jer jadual petang tu, aku rasa macam tak lah teruk sangat. Mebi disebabkan team consultant yang best tahap gaban. Pastu owner resort tu pun betul-betul jaga dioarng nyer pelanggan. Memang superb la layanan.
So, Misi untuk lari balik secara automatik dibatalkan. Gila ko nak balik.. nak naik apa? Nak ke pekan Gopeng pun 6km dah. Kalau jalan biasa xper la, ni kan bergaung bagai. Rela x balik camtu.


Ni antara gambar sepanjang kursus tu.. Layanzzz




Ni sesi ice-breaking. Korang nampak kan meja ni?
Kat sini la sesi pembelajaran dan kat meja ni jugak la kami makan.
Kat belakang tu la yang aku bagitau pasal banglo tu.




Ni lak acara perbarisan sebelum "war game"
Ayat cam gerun tapi sebenarnya main baling-baling peluru air kat attacker jer.
Dah siap kena conteng-conteng muka lagi. Dah la air kena catu.


Yang ni sesi "malaysia cergas" a.k.a senaman pagi
Korang nampak kan umah panjang kat belakang sebelah kiri tu...
Kat situ la group aku stay untuk 3h 2m kat sana.





Ni aku tak ingat lak apa nama game dia, tapi yang pasti ada la nama samurai kat situ. Gerun gak time nih. Dah la dok dalam gelap, pastu tetiba jer datang sorang dari belakang, kunun2 samurai. Dah la garang giler tapi memula jer la, dah tau sapa dia hilang la sumer kecut perut.

dan....


Ini yang paling aku bangga kat diri sendiri. Aku berjaya jugak buat menda nih. kalau korang nak tau aku ni memang fobia air bebanyak nih sebab 5-6 tahun lepas aku nyaris lemas kat PD..
korang mesti tau kan yang aku ni tak tau berenang.
Tapi ntah camner, ari tu aku macam nak jugak buat body rafting nih. Siap pesan kat mamat riverbug tu lagi, nanti bila aku dah baring atas air, terus lepas jer, jangan tanya-tanya aku dah ready ke hapa..
Kalau tanya conform aku tak leh nak buat aksi kamikaze nih..
[ ni bukan gambar aku tau... pic aku diorang tak upload pun kat facebook.
Nak tunggu ntah bila la pulak aku nak dapat, so guna jer la pic nih ]


Final...
Gambar sekitar kem tersebut










No comments: