KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, November 9, 2010

KeRas HaTi






tadi sempat baca entry kat blog byna
tetiba macam ada idea nak menulis pulak



aku nih sebenarnya dalam kategori yang susah nak maafkan orang
ntah la..
mebi banyak makan batu kot, tu yang jadi jeras hati sket
bukan la bermaksud tak penah maafkan orang
kejam sangat la tu kan
tapi ada kes-kes yang memang aku susah nak lupakan
kadang-kadang, mulut memang cakap dah maaf
tapi, hakikatnya
kat dalam hati aku neh memang jelas dan nyata lagi hal tu
nak bagi contoh memang banyak sangat kot
so not good kan aku nih


ciri utama yang susah aku nak maaf dan lupakan
kalo menda tu dah terang-terang bukan salah aku
pastu sesenang jer nak mengata dan menghukum
memang sangat-sangat aku takleh nak terima la
biar la orang cakap aku ni hati kering, keras hati dan bla bla pun
hada haku kesah?
bila dah marah tu, kalau boleh la kan
muka dah takmo pandang
suara pun takmo dengar dah
tapi kadang-kadang bila terpaksa jugak mengadap
terpaksa la berlagak pro kekdahnya


ada jugak kes sampai aku bersumpah takkan maafkan dia sampai bebila
tapi setakat ni satu jer la kot
itu dah memang paling teruk aku rasa apa yang dia dah buat kat aku
menangis keluar air mata darah pun aku takkan maafkan

mungkin akan ada orang yang akan pertikaikan pendirian aku yang satu nih
sedangkan Nabi pun ampunkan umat
tapi, kata aku
aku bukan semulia dan seikhlas Nabi untuk ampunkan salah semua orang
tapi apapun aku akan terus berdoa
untuk dibukakan hati dalam memberi kemaafan kepada orang lain

ada doa atau amalan tak
macam mana nak lembutkan hati sendiri nih
meh share ngan aku




No comments: