KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, July 28, 2010

Ko Nak Apa LaGi WaHAi PeREmPUaN

semalam
balik kejer lepak-lepak kat bilik
B kuar pegi mencendol ngan kengkawan dia
Tiba-tiba
handset aku berbunyi
aku tengok no...
macam penah jer nampak tapi tak ingat dah saper
aku angkat jer la

aku : Hello, saper nih?
dia  : mmmmmm
aku : saper lak nih....
dia  : kak rin
aku : ko tetiba panggil aku kakak... saper nih?
dia  : saya la ****
aku : hah, brani ko call & panggil aku kakak... ko nak aper  [masa tu aku dah ngamuk jangan panggil aku kakak, dah lupa ayat]
dia  : saya nak cakap sket nih
aku : cakap la
dia  : ~ diam ~
aku : cakap la [ ni dah nada menengking ]
dia  : saya nak mintak maaf [ tergagap-gagap bercakap ]
aku : apa salah ko kat aku? selama ni bila aku tanya ko cakap tak der buat apa2 pun kan?
dia  : saya minta maaf
aku : baik ko pegi mati dari mintak maaf kat aku

***
 masa tu abang long aku dah bukak pintu bilik bila dengar aku memarah kat dalam
handset pun dah bertukar tangan,
aku dah x kuasa nak dengar suara pompuan tu dah

***




korang mesti nak tau kan saper perempuan nih
dia ni la yang selama ni tak renti-renti nak ganggu kehidupan aku
sejak 3 tahun lepas
banyak sangat menda yang dia dah buat yang buatkan aku tak mungkin akan maafkan


dah lama aku carik perempuan nih
tapi dia memang ligat
aku tak tau apa sebenarnya motif dia semalam tu
kalau betul-betul dah insaf
Alhamdulillah
tapi pada aku tu semua lakonan
ada agenda yang tersembunyi aku rasa
ntah la
mungkin aku ni penuh dengan syak wasangka
tapi
maafkan dia tu mungkin perkara terakhir yang aku akan pikirkan


aku takkan cerita apa yang dia dah buat kat sini
tapi kalau sesapa yang nak tau
boleh email aku

bukan nak mencanang kisah hidup
tapi aku nak korang ambik ni sebangai pengajaran
jangan sangka orang yang sopan bila bercakap
cakap-cakapnya selalu disulam dengan ayat-ayat Al-Quran
adalah manusia yang sempurna sifatnya
jangan lupa
mereka boleh ada watak kedua dalam hidup
tanpa kita sedar




4 comments:

.:Mrs. Engineer:. said...

sy dh email... :)

ryn said...

yanie.. nak reply

ryn said...

** dah reply

thezaila said...

omg!! marah nya u.. musti dier gegila sudah kacau sarang tebuan..