KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, October 12, 2010

APaBiLa KeTaM MeNgaJaR AnaKNya BerJaLaN BeTuL

naper tajuk2 entry aku bulan ni cam pepanjang jer eik?
dah.. abaikan



korang penah tak ada dalam situasi macam ni
paham kan maksudnya?
kadang-kadang tu boleh la kita abaikan
kalau dipikirkan sangat, otak sendiri yang merana
tapi bila dah hari-hari mengadap manusia jenis ketam nih
boleh jadi angin satu badan wei
bak kata ex-opismate aku nan sorang nih
" ini sudah mendatangkan kemarahan"

situasi 1
ada la somebody kat opis aku nih
kira pangkat atasan la dari aku yang tahap kerani cabuk ni
kalau bercakap
itu tak kena, ini tak betul
orang tu buat tak ikut pekeliling la
orang ni langgar akta la
tapi bila kena kat diri sendiri
siap boleh kuar ayat camni
" saya arahkan kamu untuk bla..bla.."
boleh camtu
mana hilangnya ko punya akta2 tu
pada aku la kan
kalau dah kat orang lain tak boleh
secara automatik
tak boleh secara keseluruhan la kan ,mana boleh kejap ok, kejap tak ok


situasi 2
ni kat facebook aku
memang la aku ni spesis on-off tudung ni
aku pakai masa datang kejer jer
sangat tidak baik aku ni, InsyaAllah.. aku dalam usaha untuk  pakai secara sepenuh masa
 tak payah la nak komplen terang-terang kat gambar aku
macam la dia tak tau kan
dari dulu lagi kan aku macam ni
boleh pulak buat ayat-ayat terkejut di situ
yang peliknya
2-3 hari lepas tu
dia pun sama letak gambar tak bertudung kat facebook
padahal dia ni yang aku tau memang bertudung
dengan bangga pulak tu dok komen kat pic tu
aku sebenarnya tak kisah pun korang nak letak pic apa
tapi bila sebok dok komen pic2 aku
tu yang aku pun nak jadi mami jarum gak tu
prinsip hidup aku senang jer
aku tak kacau hidup ko, ko pun tak payah la kacau hidup aku
kritiria orang macam ni la yang aku perlukan untuk nyahkan dia dari list friend aku kat fb nun
ayat separa kejam di situ



***
ketam memang berjalan ke tepi eh?
aku tak khatam lagi part biologi alam nih









No comments: