KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, October 31, 2010

SeCaRa PuKaL

update versi carca merba aka tonggang terbalik

aku rasa skrang ni
buat kejer pun ala-ala one-man-show jer
patutnya ada 3 orang
tapi dah menurun jadi 2
dan kadang-kadang akan jadi sorang
dan bersebabkan perkara yang sama
yer...
aku paham masalah korang tu
tapi naper la nak on serentak pulak
tak habis lagi dok semak kepala pasal yang lama
bertambah semak pulak bila yang baru pun positif sama
memang tak elok nak persoalkan pasal rezeki yang satu tu
tapi
aku yang menjadi dan akan menjadi mangsanya
penat la kalau camni
8pagi - 5petang
tak renti-renti buat itu ini
lunch pun main order via phone jerk
pastu makan sesambil buat kejer



dan
inilah alasan utama kenapa aku jarang sangat upkan entry kat blog nih
aku ni dah sah-sah la tak der laptop bagai tu
nak harapkan komputer kat umah tu
ntah la, dah berzaman pun aku tolak tepi
tahap nak kena lupus dah pun
dan aku tak pasti boleh connect tak ngan berukband
pastu lak
update gunakan henpon memang la tidak best
setakat nak baca entry kat blog korang ok la lagi
kalau nak buat entry memang tak la aku
sanggup berhabuk blog nih



apa lagi eik nak bagitau?

rasa cam nak bercuti-cuti malaysia jer
tapi, harus la kena cantas kaw-kaw
sebab bulan okt, nov, dis dan januari adalah bulan-bulan super sebok dan menyebok bagi aku
nak bercuti kena lak target tetengah tahun
harus merancang nih

tapikan....
 bulan apr, mei dan jun
berkemungkinan besar hanya aku jer dalam unit kewangan ni yang akan berada di opis
kot diorang gunapakai flexible 90 hari tu
mau melopong sensorang la aku 2-3 bulan kang
nak buat camner...
dah staff tiga-tiga pompuan dan dah berkahwin
harusla menyahut seruan 70 juta penduduk kan?

adoiii...
nak bercuti pun kena ambik kira hal orang
tapi, ni plan jer
kot tetiba datang angin
memang aku terus zaassss jer
takder dah nak plan-plan
pastu pikir-pikir pasal orang lain
baik jaga siri sendiri dulu kan?







2 comments:

puanstoberi said...

Jgn lupa isi kat HRMIS awai2 cuti tu. Ngeh he he

ryn said...

Kt tempat aku xbtl2 lg part apply cuti tu, admin baru dok isi history. Br start ngan skt je..