KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, September 26, 2010

HiLaNg KeReTa

hahhh tajuk..
bukan propa kay..? ini betul-betul terjadi
tapi bukan kat aku la
kalau aku yang hilang keta tu
mau la meraung bagai
sapa tak sayang keta beb
dah la tu perkara wajib-bayar tetiap bulan kan
last, orang lain lak yang dapat hasilnya

ini citer pasal opismate aku
keta dia hilang ari sabtu lepas bersamaan 18 september 2010
aku baru tau ari rabu lepas jer
memang lambat dapat berita sebab aku ni jenis tak amek port sangat hal orang kat opis nih

dia hilang keta masa pegi shopping kat satu mall kat alor setar nih



ikutkan cerita
parking tu berdepan dengan pintu masuk dekat ngan food court
berani betul la pencuri nih
kat tempat terang-terang camtu pun dia leh buat kejer
cari sumber top-up duit raya ke bang ?

memang jadi blur la akak nih
sian dia....
dah la Ibu Tunggal
sumer hal anak dia yang kena uruskan
memang patah kaki la bak kata orang
yang dihadapkan sangat tu bukanla keta yang grand-grand pun
ni jer pun

pegi la sekodeng keta yang best sket
dah tentu la masyuk kalau rembat pun
ni tak..
kalau dapat tangkap dek polis pun tak berbaloi la weh
walaupun dah buat report polis
tapi harapan nak daptkan balik keta nih memang la tak sampai 50% aku rasa
mesti dah abes diorang operate dah pun
pastu tu bila pegi komplain kat pengrusan mall
boleh lak diorang bagitau
dah banyak kali kes hilang keta ni jadi kat situ
kat tiang parking yang sama ngan akak tu pun ada jugak
hishhh
dah ramai orang ngadu
boleh lak pengurusan mall tu diamkan jer
tak der buat tindakan apa-apa ker
kang sesilap
takder sapa nak pegi dah ke situ
sapa yang rugi
nasib baik aku bukan pembeli tegar kat situ
tak koser la aku nak ke sana
jauh dari umah


so
korang-korang sumer
berhati - hati bila nak park keta tu
kalau boleh park kat depan pondok guard
kang tak pasal-pasal jadi mangsa
kat mana-mana pun dah macam tak selamat sekarang ni kan?
pesanan untuk diri sendiri jugak








2 comments:

skandaLdariLangit said...

ilang sengget pn kena cari. ni plak ilang kereta~

ryn said...

hahaha... tu lar pasal