KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, September 15, 2010

SeLeRa KiTer BeRBeZa

Ok tak tajuk kali nih..
kalau dah tinggal 2-3 kerat jer kat opis
kejer pun cam malas jer nak buat
padahal penuh jer kat kat atas meja nih

masih lagi KIV citer part raya
aku rasa takder citer kot pasal raya
tahun ni memang sambutan raya aku tahap 45% sajor
so, tiada aksi gediqs kat depan kamera secara melampau

Taste makanan  korang selalunya sama tak ngan korang nyer kapel?
best kan?
senang kalau nak diajak makan2 kat memana pun
aku ngan B lain benar seleranya
aku ok jer, tolak batu ngan kayu jer kot
lelain sumer on
B ni....
banyak nau pantang larang
itu tak makan, ini tak leh terima dek tekak
rasanya senang tau apa yang dia tak makan dari yang makan
kalau fastfood tu cuma layan KFC, McD ngan KR jer kot
tu pun memang basic punyer meals dia ambik
ayam goreng / kentang
tiada istilah la mash potato ke, cheezy wedges ke
kalau kat kfc nun, ambik dinner plate
dia makan ayam ngan kentang
coselaw ngan mash potato aku lak yg tukang perabih
sebab tu kami order satu set jer kalau makan


ini memang BIG no la

Menu seharian
ayam, ayam dan telur ayam
kalau sayur pun takat kangkung, sawi boleh la dia jamah
yang lelain tu
tong sampah ni la yang tukang bedal
Dia lebih berselera makan nasi letak kicap ngan telur goreng dari menu berbagai-bagai tu
part ni aku suka jugak, sonag kojo ese nak layan



ada satu citer aku nak bagitau kat korang
B ni langsung takkan jamah apa-apa makan yang berasaskan cendawan
ada sekali tu aku tanya la
naper tak makan cendawan ni sebab aku memang giler kentang kalau ngan cendawan nih
korang tau apa dia jawab?
" dulu masa kecik-kecik B penah tengok sati citer kat TV, pasal satu family miskin... ada satu hari ni anaknya bawak balik satu guni kot cendawan & sumer makan dengan happy sangat. Pastu diorang sumer mati sebab cendawan yang diorang makan tu beracun "
hahhh?
tengokciter kat TV punya pasal sampai tak bleh makan
betul-betul sadis aku dengar
tak penah lak aku tengok citer tu
try tanya kat kawan aku penah tak tengok citer yang B cakap tu
ko tau dia cakap apa lak?
" aku tengok weh citer tu tapi idak ler sampai meroyan tak makan cendawan sampai sekarang"
see....

tu pasal makanan
ada lagi reason-reason tak logik dari mulut B yang di luar pemikiran aku
banyak sangat kot rasanya
nanti-nanti la kalau aku ingat aku buat part 2 lak


aku rasa ni jer kot yang B makan tapi tekak aku takleh nak terima

pic amek kat resepiraidah
ikan keli dan ikan2 yang seangkatan dengannya



3 comments:

puanstoberi said...

aku rasa aku tengok itu cerita.. tp takde la berbekas kat hati aku ni tak makan cendawan. kui kui kui.
eh..ikan keli aku makan. dap oi..goreng garing2 letak smbl kering2.. mabeles les les...

ryn said...

ntah la.. aku mmg takder memori pasal citer tu...
ntahapahapa kan?

harzharun said...

arjuna mkn telur masin, part yg puteh je...i mkn yg kuning la...

arjuna mkn ulam mentah, x mkn sayur..

kalo minum teh kat kedai, dia x kacau susu n teh tu...dia hirup teh dulu br minum lapisan susu yg kat bawah tu...

dia x suka KFC..suke ayam mcD...

byk gi la pbezaan kami...heee