KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, September 29, 2010

TV3 vs TV9


yer kawan-kawan
tajuk entry aku pada kali ni
bukan nak citer pasal ni


atau pun yang ni




ni citer pasal 2 orang sepupu aku
memang ni la nama gelaran bagi diorang
sebabnya
dah menjadi tanggungjawab diorang berdua
untuk menyebarkan
apa-apa berita  untuk pengetahuan semua kaum kerabat aku

ni namanya TV3

aka Kak Ani
dia ni sepupu aku yang sulung
korang tengok gambar pun rasanya dah boleh agak kot tahap kekepohannya
dulu dia kejer sementara sebagai operator telefon kat SUK Negeri
memang nak kena sangatla tu
aku yang kat KL nun memang tak yah risau la kot ada info yang yang akan terlepas
memang tak dengan adanya dia nih
Kat Kedah tau jer, conform lagi 2 minit sedara yang kat luar Kedah gerenti jugak tau
kalau bergayut ngan dia ni tempoh MINIMA adalah 1/2 jam
kang kalau kejap benar mana sempat mau update sumer citer kan?
kadang kadang kalau tak dapat call aku kat handset
opis lama aku dulu tahap baik sket jer dar dok dalam gua, semedang jer line tarak
sanggup call sana sini semata-mata nak dapatkan no opis
tapi satu jer la dia nih
kalau ko betul-betul nak rahsiakan sesuatu hal dari orang lain
memang takleh la nak citer kat dia
memang dia akan pegang pada janji
tapi yang selalunya terjadi
akan terlepas cakap bila dah asyik sangat berpot-pet
dan bila dah terlepas cakap tu
mulanya nak buat muka ala-ala kaula bintang kaula bulan
takut nak kena bambu
kalau datang umah aku
dah sesiap dok dalam keta nak balik
dah start keta bagai pun
boleh lagi sambung borak
takat berborak dari dalam keta tu memang normal la kalau melebihi 20minit
kadang-kadang aku salute ngan orang spesis camni
idea diorang bercakap macam tak pernah kering kan?
 
 
ok, ni pulak TV9

kenapa dipanggil TV9?
sebab dia ni baru 2-3 tahun ni berjinak-jinak dalam hal ni
tapi boleh tahan la jugak walaupun masih peringkat junior
apa-apa berita mesti sepantas mungkin akan disebarkan
tapi akan lebih aktif kalau dia berada kat kampung la
sebab sekrang ni dia nih kejer kat KL nun
penah sekali kat tengah jalan
nampak lak keta abang long aku
terus kau secara sukarela menghabiskan masa dan minyak kereta untuk memfollow abang aku tu
dah conform tengah dating
harus la info berguna disampaikan secara pukal


tapi apapun
diorang ni tetap mengekalkan etika kewartawanan
hanya menyampaikan cerita yang sahih dan benar sahaja
aku rasa cam ok jugak dengan adanya dua orang nih
berita-berita berkaitan sedara akan sentiasa update jer


No comments: