KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, January 17, 2011

DAh SeMBiLaN TaHUN


patutnya entry ni aku letak pada
ari Jumaat lepas





14 Januari 2002 - sekarang
tak sangka eh
dah dekat 10 tahun pun aku berkhidmat untuk negara
dan menggunapakai terma "saya yang menurut perintah"
macam-macam pengalaman yang aku dapat dalam tempoh tu
pahit manis payau masin masam
semuanya ada

tapi rasanya sekarang ni
aku tengah hadapi masa yang payau kot
tak berkenan langsung la
masa ko takder boleh jer aku ambik kejer ko
apahal la ko dah ada, berkira sangat part kejer
dah la jadi batu api satu hal
kalo datang kejer tu
sucikanla hati sket
kejer dengan ikhlas hati
kan ker lebih berkat duit tu
dah la pepagi ni aku dapat tau lagi satu berita hot
ada hati rupanya
tapi takper la
mana boleh paksa-paksa orang
kalo dah takder minat nak stay kat sini kan
dipersilakan la berambus
masa nak masuk sini beria-ia janji itu ini
bila dah diterima
macam macam hal yang dibuatnya
betul kata Dr M
memang Melayu mudah lupa




2 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam, gitu ler manusia nie belum dapat semua boleh dah dpt semuanyer tak bolehhhh..

ryn said...

tu lar pasal... adat dunia