KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, January 10, 2011

DaH SeTTLe

hari tu aku ada dok membebel kat sini
susah benar nak bayar guna mygovt tu
aku dah la buta IT kan
lagi la macam susah rasanya
hari tu aku tunggu biar diorang update dulu data pinjaman aku kat mybayar tu
tapinya bila dah update
dia cam auto lak jumlah untuk aku bayar
yang appear cuma jumlah untuk payment bulanan
pastu takleh lak nak ubah amaun kat situ
sungguh memeningkan

last aku decide nak guna jer maybank2u
senang sket
lagipun aku memang dah biasa guna maybank2u ni untuk bayar bil-bil
mesra pengguna kekdahnya
pepagi la tadi aku dah tercongok kat maybank
nak masukkan duit yang secukupnya  ke dalam akaun aku neh
balik opis try nak bayar kat JPA


nak cepat klik jer go tu
terus ke bahagian bil payment

klik kat educations loan

no bil akaun tu selalunya ada kat surat arahan bayaran balik JPA,
tapi aku punya kes surat tu ntah ke mana perginya
call terus ke JPA  jer, nanti diorang boleh semak akaun no untuk kita




dah bayar sumer
call lak kat JPA untuk diorang keluarkan surat arahan kepada majikan
untuk stopkan potongan gaji aku
fakskan sumer resit aku aku print via maybank2u sebagai bukti bayaran
memang menda tu JPA akan update tapi sebagai langkah berjaga-jaga
baik  print dan fakskan dulu ke JPA
kat sini aku memang tak bayar full amaun sebab potongan gaji masih lagi berjalan
aku ambik kira potongan gaji sehingga Februari 2011
 ni pun aku rasa mesti terlebih potong jugak nanti

***
suka pulak aku bila call JPA - unit bayar balik pinjaman ni
mesra pelanggan
call pun tak payah nak tunggu lelama
pastu takder la jadi bola kita nih
sesetengah tempat tu,
nak sampai 3-4 kali dok pass line kita ntah ke sapa-sapa
seksa dok menunggu jer lebih
bercakap langsung tak boleh




No comments: