KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, January 23, 2011

TiPaH TeRTiPu


di suatu petang yang hening
tiba-tiba datang seorang ofismate menanyakan password untuk HrMIS aku
bila ditanya kenapa
dijawabnya untuk diberi kepada penilai le-2 nak view SKT aku
masa tu aku tengah sibuk menyiapkan perubahan gaji kakitangan
tanpa banyak soal aku pun bagi la password tu
sebab yang mintak tu memang orang yang incharge Hrmis kat opis

semalam masa kat rumah
baru terdetik balik pasal benda nih
eh, apahal pulak penilai ke-2 kena bukak satu-satu SKT staff
bukan ker bila penilai pertama hantar
automatik jer kuar list tu kat dia
pastu pagi tadi kebetulan terserempak dengan penilai ke-2 tu kat depan opis
malas nak tambahkan serabut kat dalam kepala
aku pun terus la tanya kat dia
jawapan yang memang dah aku jangka
takder la pulak dia mintak katanya
hah.. kan betul firasat aku
si polan tu tengah siapkan SKT dia masa hari kejadian
sebab baru jer putus sandang kat opis lama
okay, kali ni aku dah betul-betul hangin satu badan
kot yer pun nak tengok contoh
mintak la elok-elok kan
tak payah la dengan cara menipu camtu
bukannya aku tak boleh bagi
 memang ada pun aku buat draf simpan kat dalam pc nih
untuk buat rujukan

apa yang dia buat ni buat aku makin menyampah
agak-agak korang boleh terima tak perangai macam nih?



2 comments:

puanstoberi said...

Eh. bleh plak camtu??

ryn said...

boleh la kot.... Hangin jer aku ari nih, ntahapahapa punya perangai pun xtau la