KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, June 14, 2010

MaRah,SeDiH,GeRaM

Mood aku hari ni agak tak berapa nak betul.
Memang macam tajuk entry nih la lebih kurang
Aku rasa cam susah jer nak citerkan sume kat sini
Yer lah
Ni melibatkan ramai pihak
Kena la jaga jugak hati orang lain.
Walaupun sedikit sebanyak hati aku ni tercalar.



*
*
*

Seawal pukul 6 pagi aku dah terima satu mesej dari seseorang yang jauh.
Pelik...
naper lak mesej tu boleh sampai kat dia padahal sepatutnya khas untuk seekor beruk.
Memang ayat aku sungguh berbudi bahasa dalam text tu.
Jangan ingat aku boleh berbahasa bagai mau meminang anak dara orang bila perangai ko mengalahkan binatang.
Seseorang itu jugak text aku dengan ayat nih...
"naper bagi mesej macam tu kat dia?"

Weehhhhh...
Walaupun kau antara orang yang sangat aku hormat tapi aku memang tak rasa langsung bersalah dalam hal ni
Memang beruk patut dibahasakan macam tu.
Aku tak tahu apa motif beruk tu ke sana
Wahai insan budiman, kamu tak tahu ker yang dia ada agenda lain kat sana.
Kononnya sakit, kenapa perlu merantau beratus-ratus kilometer untuk meraih simpati
Famili beruk tu kan ada?
Naper korang pulak nak kena kisahkan pasal dia??
Tak terpikirkah memang ada udang di sebalik mee...
Mulut memang manis tapi sebenarnya hati beruk tu hitam macam arang.
Takkan ko langsung tak tahu perangai beruk tu,
 padahal aku rasa dah banyak kali kau kena ngan dia.

Marah
Memang aku marah sangat sangat
First
Untuk beruk - ko tak reti nak bertaubat ker? tak abis-abis nak menghancurkan orang lain
Untuk insan budiman - melayan tetamu tu baik tapi pada aku beruk tu bukan tetamu tapi hantu

Sedih
Untuk insan budiman
Bertahun-tahun korang kenal aku, tapi macam senang jer korang pecayakan beruk tu. Kalau benda tu betul takper la jugak tapi kalau dah namanya pun beruk kan....

Geram
Aku tak pasti pada saper yang patut aku geram tapi memang aku tengah geram.



 ***************
 aku tau korang memang takkan paham entry aku yang nih
  just untuk lepaskan tekanan perasaan.
             

2 comments:

~ thalhazlin ~ said...

ryn, cool ek dear? biasalah. mana-mana pun mesti ada beruk. uhuk.
be strong ek!

ryn said...

ha'ah.. tu lar pasal. Takper, dah luah kat sini ok la skit. Xyah nak pikir, hidup kena ceria-ceria kan thalha....