KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, June 28, 2010

PerLu Ker?



Memula plan nak letak kat status FB aku tu
Tapi kang, lain lak jadinya
Tapi aku still gak nak luahkan
Ni la kot tempat paling sesuai

Pada pendapat korang la kan...
Perlu ker kita meminta-minta untuk diberi ganjaran bila dah buat sesuatu
Ni situasi sekeliling aku okeh?
Macam aku ni kejer cikai jer...proses claim staf kat sini
Pada aku la, tak perlu dah nak meminta - minta
Sebab...
tu dah memang tugas hakiki aku
Dan aku memang diberi gaji bulanan khas untuk buat kejer ni
Yang aku jadi tak paham
Ada la orang nih..
Dah kejer tugas ko kena buat menda tu
Naper bila orang lain dah dapat apa yang diorang patut dapat
Dia pulak yang kelam kabut mintak dibelanja
Kononnya sebab dia yang proses
kan dah memang kejer ko pun
Aku tak kisah kalau orang tu kat tempat lain
Tapinya....
Ayat-ayat glamer yang selalu aku dengar

" dah dapat dah adjustment tu, leh la blanja pizza nanti"
"bila nak blanja saya KFC nih"

Jadi rimas la wei
Dah la nama aku pun dikait sama
macam ayat akak yang sorang ni masa terserempak ngan aku tadi

" ryn, nanti akak belanja sekali eh? "

Mungkin takder niat apa-apa
Tapi aku still tak suker
Nanti apa lak kata orang lain

" ooo... kalau masyuk baru nak pulun buat "
" ko kat bhgn kewangan, mesti best kan? selalu orang belanja makan "

Aku dah kejer bahagian kewangan ni since 2002
Dari tarikh tu, aku cuma terima RM50 jer
Memang aku taknak mulanya
Tapi orang tu yang berkeras nak bagi jugak
Sebab
Tetiap minggu bila dia habis record program
Muka aku ngan lagi sorang opismate ni jer yang dok setia bagi payment kat dia
Yerlah, selalau recording ari ahad, saper yang nak tunggu..
dah la program tu boring ya amat

Korang rasa macam mana eh?

***
ayat pun dah tunggang langgang dah
Jiwa kacau sat


2 comments:

harzharun said...

hi dear...nice knowing ya..

ryn said...

tq singgah