KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, June 8, 2010

SuDah BoOkinG...


Asyik-asyik ke Langkawi jer aku nih.
Sebenarnya dah lama pun plan nak buat famili trip ke pulau neh....
Tapi punyalah susah nak carik masa yang sesuai
Adik aku ngan asben dia kat JB, so kena la plan bebetul.
Sian diorang nak kena travel jejauh.
Finally, dah dapat pun tarikh yang cantek..
Harap-harap takder la perubahan sebab semalam dah book pun pakej homestay ngan transport
Siap dengan deposit 50%
ngelat sikit, aku bayar tak sampai 50% pun



Kami pilih homestay sebab nak save budget.. huhuhu
Amek pakej kat teluk yu






Homestay + MPV Package
RM 550.00/package
** 2 malam penginapan di homestay ( 2 bilik )
** 2 hari (48 jam) menggunakan :-   Toyota Innova (8 orang)

 sebenarnya yang pegi ni 6 dewasa & seorang budak kicik a.k.a e-cha.
Sengaja amek besar sket transport, senang nak letak barang.


Kalau aku tengokkan rate kereta sewa untuk Innova ni, RM200-250 satu hari
Yang pakej ni pulak
Homestay RM130 x 2 malam = RM260
RM550-RM260 = RM290 / 2
Innova RM145 sehari
Tak sure la kot kat tempat lain boleh dapat lagi murah
Aku malas dah nak survey banyak-banyak
Kang lagi pening pala.

Semalam dok ym gak ngan adik aku
Sajer dok kira-kira budget
Nak kena kira sumer
minyak keta, tiket feri, shopping & berpoya-poya kat sana
kang kalau tak cukup budget boleh spoilkan mood
korang nak tau
Hampeh jer bila dapat email budget dari dia
Asyik-asyik nama aku ngan asben dia yang kuar untuk sponsor
Senang banyak hati ko eh adik..
kalau camtu aku pun nak buat gak budget, then letak nama ko bebanyak


ni namanya budget berhemah


Sebelum pilih homestay ni aku ada call 2 resort kat pantai cenang
Tapi tetiba macam takder mood jer nak proceed

Fisrt
Dah dapat harga within budget
Aku try la call resort tu
Tapi cara melayan panggilan tu buatkan aku rasa sungguh tak best
Cakap pun macam nak tak nak jer
So, cancell

Second
Pun kat area Pantai Cenang gak
Aku rasa dia ni ajen ke kot sebab bila aku tanya bilik
Dia bagitau kena conformkan dulu dengan resort tu
Dia mintak no phone aku & bagitau aku dia akan call
Dah sejam tunggu, tak der jugak
Aku text tanya, langsung tak der respond
Hampeh.

Third
Aku call teluk yu ni
Macam bagus jer layanan
Terus jer aku book.
Respond kat mesej aku pun cepat.

** moral of the story,....
baru jer tepon, suara dah kerek, maaf la aku nak proceed.

Aku tak sure lagi keadaan homestay tu camner
Harap-harap ok la
Kalau ok, aku citer kat sini
Kalau tak ok pun, aku citer jugak la

Nak pegi lambat lagi
end of July, so lambat lagi la aku boleh bagi komen

Chowwww.....



 

No comments: