KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, June 9, 2010

Night WalkiNg

Semalam hari yang agak memenatkan bagi aku.
Abis kejer kul 5ptg tapi aku stay kat opis, tunggu B datang ambik.
Selalunya dia akan sampai around 5.45ptg.
On the way balik, terus singgah pasar malam sebab mak aku teringin nak makan laksam Teluk Kechai
Tapi kalau dah namanya masuk pasar malam tu, kurang-kurang mesti la sejam
Sajer jenjalan...
Padahal tak beli apa sangat pun.
Just beli laksam, ikan bawal, pucuk paku, satay, fishball untuk e-cha
& DVD citer Adnan Sempit ngan Semerah Cinta Stilleto
[ shhh... dendiam, aku beli cetak rompak jer, ari tu tak sempat nak tengok ]
Yang lama kat sana sebab B suka nau layan pakaian bundle.
Tengok jer lebih, nasib baik la dia beli gak sehelai suar pendek.
Kot tak memang aku ngamuk.
Sampai umah dah dekat pukul 7.15mlm.

Malam tu sebenarnya dah janji ngan mak aku nak bawak dia pegi survey langsir
Untuk raya merangkap majlis kahwin abang long aku
[ majlis ni ntahnya bila, samar-samar jer aku nengok. Yang aku dengar, lagi 4bulan baru nak bertunang ]
Semangat giler mak aku, maklumla, dua-dua menantu sebelum ni lelaki.
Lagipun abang long aku tu dah masuk kategori harus kawen dah pun.
Umor dah 32tahun maaaaa....
 B cakap kalau umo 32 tu maintai lagi untuk lelaki. Yerlah tu, dia pun umo 28 dah kawen.
Abang long aku ni nak kata anti pompuan, xder la pulak
Tapi susah betul kalau nak berbincang pasal kawen
Kang beria-ia kitorang cakap, dia bukak lak topik pasal pintu
[ motiff?? tukau tajuk ler tu ]
Ni pun ada awek lepas dia admit kat hospital awal tahun lepas.
Kot tak, tak tau la aku.
Lor... ni topik abang long ker topik jalan-jalan?
Ayoyo... kasi campor la aci, baru syok

Back..
Dalam pukul 8.30mlm, kitorang gerak.
Sempat gak sbelum tu aku ngadap nasik dulu.
Giler lapor
Aku jarang ambik lunch kat opis.
Breakfast pun tak semalam, yang masuk perut aku kat opis milo ngan coklat Cadbury jer.
Aku makan sorang jer, B taknak
Mak aku teringin nak pegi tu sebab kat pekan ada kedai langsir baru bukak
Selalukan ada promosi... boleh la kot2 dapat murah
Dah sampai kat kedai tu.. mak aku leh terbekenan kat satu design curtain nih
Simple jer tapi memang cantik la pada aku.
Terus letak deposit. Ari sabtu ni diorang datang ambik ukuran
Harga lak aku tak tau la murah ke mahal.
Tengok yang display tu, RM280 utk saiz sliding door.
Mak aku nak tempah untuk dua tingkap besar ngan satu pintu.
Tak tau la brapa charge dia


contoh jer nih...
patern lebih kurang camni kot tapi ada la manik juntai-juntai sket
Simple, semak mata aku tengok bila curtain ropol-ropol bagai.

Lepas tu masuk shopping mall jap
Plan asal nak beli kasut kat e-cha
Tapi aku tak jadi beli sebab macam hampeh jer SA kat situ
Dah la masa aku dok tengok-tengok, diorang boleh dok bergossip kat hujung nun
Bila aku nak bukak kotak plastik nak try kasut tu
Baru la terhegeh-hegeh sorang SA datang kat aku bagitau tak leh bukakkotak  plastik tu
Dah tak leh nak test, macam mana la aku nak tau betul tak ukuran kaki si e-cha tu
Kang senang kalau ko cakap jer ko malas nak wrap balik.
Terus aku letak then blah.
Dah kuar dari mall tu, try pusing-pusing kat deret kedai kot-kot jumpa kasut e-cha
dua-tiga kedai masuk still gak tak der saiz.
Last dapat kat kedai Bata
Layanan dari SA memang ok la walaupun lagi 10minit jer nak tutup kedai
Takder la nak berlonggok bergosip macam kat mall tadi.

Ingatkan nak terus balik
Rupanya B singah lak kat satu kedai handset.
Tak sure apa dia nak beli sebab aku tunggu kat dalam keta jer.
Pas tu, terus jer balik umah
Sampai lebih kurang pukul 10.30mlm kot.

Dah nak terus tido mulanya, tetiba teringat lak DVD yang aku beli tadi
Layan dulu la.
Tengok citer Adnan Sempit jer, tu pun dah kul 12.40mlm baru abis.
Citer SCS malam ni la pulak aku layan
[ sian kan kat aku.. orang lain dah lupa dah citer tu camner, aku baru terhegeh-hegeh nak tengok ]


Hari ni dah tak nak gi memana la pas balik kejer.
Penat, dah la kelmarin sampai umah kul 9.00mlm.
Lepas ambik aku kat opis, terus B ajak pegi pasang radio kat kereta.
Radio lama dah tak brapa cantik sound dia.
Harus la ditukar.


**********************************************
ex-classmate aku ada kat SP skrang nih
Kalau dia call, conform la kena kuar gak
Jauh gak tu nak ke SP kalau jadi
** sigh**



No comments: