KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, August 11, 2010

MeNu WAJiB Aku



Scheduled
***
situasi
tengah melepak kat umah sempena cuti umum ari ni

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


aku nak citer pasal makan-makan la ari nih
okey kan korang?

korang suka makan apa eik masa berbuka?
kira cam menu wajib tayang ada  la

aku kalau bulan poser
menu utama aku mesti la yang ni

*
*
*

murtabak daging / ayam
aku tak suker yang cecah kuah-kuah tu
kedah mai.. cicah ngan bawang jeruk kaler merah



ayam golek / panggang / percik
bila tengok dok bergolek-golek ni
terasa macam memanggil-manggil jer untuk membeli
napsu duniawi neh





air jagung
harus jugak nih
bulan poser jer aku teringin
bulan lain pandang sebelah mata pun kadang-kadang tak




dan

aku tak penah makan lagi menu nih
nampak cam menarik
tahun ni nak try la


nasik ulam
info :
Nasi Ulam, iaitu nasi yang dicampur dengan beberapa jenis daun merupakan makanan tradisi penduduk Perlis. Beberapa jenis tumbuhan seperti mengkudu, putat, sekentut, cemumar,selom, dan mentalun diambil pucuknya, dihiris halus-halus dan digaul dengan nasi. Lada dan ikan kering yang dilumatkan dicampur bersama, bagi menambahkan kelazatan nasi tersebut.
Nasi ulam biasanya dimakn ketika berbuka puasa. Rasanya bercampur pahit, lemak dan pedas begitu enak dimakan bersama dengan sayur keladi sebagai pembuka selera.



Ok la...
tu jer nak bebel ari ni
selamat menunaikan ibadah puasa
jangan puasa yang yok tau?

Jangan lupa pegi terawih sekali


~ sekian ~






 



No comments: