KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, August 22, 2010

My MoM's Nasi ULaM

ingat tak entry aku yang satu nih
sorry, malas nak link
citer pasal menu wajib aku masa bulan poser
dan
pasal aku teringin sangat nak makan nasik ulam



****************


semalam
mak aku dengan berbesar hati
telah menyediakan menu ni untuk aku
tak tau plak dia tau masak nasik ulam nih
aku tak penah pun tengok dia buat kan


bahan-bahannya :


nasi putih


mak aku guna ikan talang


kerisik


daun selom


pucuk gajus


pucuk cemumar


mak aku cakap selalunya banyak lagi ulam-ulam yang kena letak
tapi pada aku dah memadai la 2-3 jenis jer
ulam-ulam ni semua dipotong kecik untuk digaul bersama
nasi putih, kerisik, bawang goreng



 Tadaaaa.....




first time cuba
not bad la rasanya

imej : google



2 comments:

harzharun said...

dear...lastwiken, i tgk cite masak2.."sajian istana"...permaisuri perak kalo x silap yg masak hari tu..wat nasi ulam gak..tp dia guna 20 jenis ulam....
btw, senang kan...xyah masak apa..juz gaul2 je..tp biasanya mkn dgn lauk apa ek?

ryn said...

ikutkan mmg kena letak byk jenis ulam2 tp ni versi simple mimple....
ha'ah.. simple jer cara sediakan, rasa pun sedap.
ari tu kami mcm camtu jer sbb cam dah complete ada sayur/ulam ngan ikan kering..
tp selalunya org makan ngan sayur keladi ** mak yg cakap