KaMu HeBat

Top Comment :

Monday, December 20, 2010

20 DiSeMBER 2010





hari ni 20hb Disember kan?
tau tak apa maknanya
yeahhh.. tepat sekali
hari ni adalah hari gaji untuk sumer staff goverment
setelah begitu lama menunggu
gaji bagi November adalah pada 10hb
rasa macam lama jer kan nak menunggu the next payment
nasib baik la 1hb aritu
kerajaan dah bermurah hati bagi BKK dulu
kot tak memang sangap la  gamaknya

tapikan
memang terasa la perubahan
bila dok kat kampung ni
asal dulu, asik la dok mengira tarikh gaji
sekarang
jarang la lagi dok buat menda alah tu
memang jimat la aku rasa
nak ke mana-mana pun ikut jer jalan biasa
takder nak berhighway bagai
kalo ikut highway pun idak ler mahal bebenar
dan satu-satunya highway yang ada adalah PLUS
BKE tak termasuk la sebab aku memang tak penah lagi sampai ke Kulim nun
pastu lak
harga makanan pun masih agak murah kalo nak dibandingkan ngan KL nun
memang kurang hampir 30-40% untuk belanja dapur aku kat sini
ada orang cakap sama jer kosnya
tapi ntah la
yang aku rasa dan alami memang ada bezanya


ok, tu jer kot nak bebel pagi ni
ni aku tempek sekali jadual bayaran gaji untuk Tahun 2011
tak payah nak risau yer semua
Bayaran gaji untuk 2011 adalah back to normal
takder dah gaji awal
paling awal pun pada Disember @ 19hb
sebabnya
gaji hanya akan dibayar lebih awal sekiranya tarikh-tarikh perayaan utama jatuh pada selepas 10hb dan sebelum 25hb  untuk bulan berkenaan
tapi apapun tertakluk jugak kepada perubahan dari masa ke semasa
ni onfo yang aku dapat dari JMS tempat lama aku yer
sebarang kesilapan adalah tidak disengajakan
boleh rujuk kepada yang lebih pakar






4 comments:

puanstoberi said...

huhu..kiterang da masuk smlm. teheheh..
then yg bln 2 tu sure awal nyer sbb ada Hari Kraf. Dia nak suh staff borong borong. mieheheheheh

ryn said...

owhh.. korang berkanun kan? harusla tak sama. byk betul kan aktiviti kraftangan ni, ari tu aku nengok pasal hasil rimba ker hapa ntah kat tb

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Salam, duit2 dimana ko duit.

ryn said...

bsb.. hari ni mebi duit ada di mana-mana