KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, December 28, 2010

TUKaR TeMPaT KeRJa




ni kat dalam gov la
sebab aku tak penah kejer kat swasta
lagipun kalo kat swasta rasanya tak istilah tukar ni
kalo ada pun cuma melibatkan company besar
yang ada banyak cawangan
kot tak istilah TUKAR tu diganti dengan istilah BERHENTI

situasi yang selalu aku dengar
selalu sangat bila berdepan dengan masalah kejer yang banyak
dan dan tu la mintak bertukar
kat sini pun dah banyak kali dan ramai yang aku dengar
keluarkan kenyataan yang sama
tapi balik-balik muka tu jugak aku nampak
dah nama pun datang kejer kan
mestila ada kejer yang perlu dibuat
takkan kau datang nak beronline jer sepanjang masa
nak rehat-rehat
silap sikit cakap nak tukar, stress jer nak mintak tukar
pening kekadang aku dok dengar
tolong la tahan sikit
tak der jati diri langsung la
bukan aku cakap aku ni baik sangat dok buat kejer
tapi tak ker hangin
kalo kita pun susah nak dealkan apa-apa
bila ada orang baru yang incharge section tu
kalu dah nama pun orang baru kan
apa apa pun mesti la dari zero
walaupun dari bidang yang sama contoh : Kewangan
tak semestinya dia buat benda yang sama masa kat opis lama
tension weh nak kena repeat banyak kali
macam aku ni
aku bertukar ke sini tahun lepas : Ogos 2009
pertama kali bertukar sebab memang dah target nak balik kampung lepas kawen, tu pun selepas 7 tahun bekerja dalam gov - motif nak bagitau?
korang cuba bayangkan dari tarikh tu sehingga hari ni
dah 3 orang berganti ketua unit aku
sekali datang yang baru
nak kena bagitau itu ini, pastu 5-6 bulan kemudian
muncul lak yang baru
kadang-kadang rasa macam sama-sama nak angkat kaki jer dari sini
aku ni dalam kategori guna-sama
mana-mana kementerian/jabatan pun boleh redah
tapi tu bukan jenis aku
tak reti la nak lompat-lompat tempat kejer camtu
biarla lama sikit
kan ada istilah melayu cakap
tak kenal maka tak cinta kan?
lagipun aku memang suka kejer kat sini
abaikan luahan perasaan aku pasal kejer selama ni, tu masa stress, sumer pun keluar
banyak benda baru yang boleh belajar
kalau kat state kat kena one man show


hari ni aku dengar lagi cakap cakap tak serupa bikin itu 
sukati korang la
rasa taknak stress kejer
dok jer rumah
~ sonangbaitu ~


No comments: