KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, December 19, 2010

MeMBeBeL SaJoRk

nothing to do rite now

dah setahun lebih aku kembali berada di bumi tempat tumpah darah aku ni
setelah lebih 11 tahun merantau
mencari ilmu dan rezeki kat tempat orang
memang dari awal-awal lagi aku dah setkan
masa muda adalah masa yang amat sesuai
untuk menimba seberapa banyak pengalaman
dan akan settle down semula kat negeri tercinta setelah berumahtangga
tipikal kan..

tak de sebab utama pun kenapa
aku berpendirian macam nih
tapi ntah la
sajer nak rasa dekat ngan mak ayah je kot
dari umur aku 13 tahun lagi
dah terpisah dari diorang
bukan la terpisah terus pun
aku dok hostel, jadinya 2 minggu sekali baru ada kat umah
habis SPM, terus sambung belajar
dah tu terus lak kejer kat KL
memang rasmi dok ngan mak ayah pun setakat umo 12 tahun jer la

nasib baik B paham niat aku tu
walopun kalau nak diikutkan
KL adalah tempat yang agak tepat untuk kami
berada kat tengah-tengah antara kedua-dua kampung
kedah dan johor
tak la tengah sangat pun, lagi dekat ngan kampung B
aku lebih 5 jam perjalanan, B cuma 3 jam lebih jer

tapi kan
wujud pulak perasaan semak kat dalam diri aku nih
tak baik kan?
bukan semakkan apa pun
apa-apa perbuatan kita akan menjadi perhatian orang
(read : sedara mara)
rasa macam tak best jer
terasa macam diri sentiasa diperhati dan diadili
susah dan payah jugak rupanya hidup dikelilingi sedara mara ni rupanya
kalo dok kat KL nun tak der sapa pun nak pertikaikan hidup kita
bukanla bermakna kita nak buat menda yang bukan-bukan pun
masih lagi ada kat landasan yang sepatutnya

kat opis pun sama jugak
rupanya si polan tu sedara aku
si mamat ni sepupu aku
adoiii
tak best tau bila kejer pun ada sedara mara kat keliling kita
memang nak kena berbudi bahasa sikit
padahal aku bukannya jenis yang macam tu


nak stop la
kang terbebel panjang pulak kat sini




No comments: