KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, December 29, 2010

KISaH TRaFiC LiGhT




pagi pagi la nak membebel kan
kan aku dah cakap
hormon aku memang tak stabil dua tiga minggu ni
bengang-sedih-marah-bengong
pagi ni nak cerita pulak kisah trafic light
jarak perjalanan dari rumah ke opis adalah lebih kurang 10 minit/9-10km
tapi korang bayangkan
hari-hari terpaksa nak lalu kat 9 trafic light
keluar dari rumah tak sampai 2 minit dah jumpa satu
tu takper la sebab nak kena keluar ke jalan utama
aku pun tak pasti kenapa kena wujudkan begitu banyak trafic light sampai macam tu
kita dok berenti kat tafic light pun dah boleh nampak trafic light lagi satu kat depan
aku rasa kerajaan negeri aku ni banyak duit sangat kot
takder kena mengena dengan politik yer statement ni



migrain aku bertambah lagi hari ni
bila masa datang kejer tadi
bertambah lagi satu bilangan trafic light yang perlu aku redah pepagi
memang la bukan aku yang bawak kereta tu
tapi sebagai co-pilot
aku rasa aku yang lebih berangin dari pilot jadinya
10 trafic light bersamaan 10 minit perjalanan
aku rasa kalo tak der trafic light tu, 5-6 minit dah pun sampai opis
bukan jalan ke opis jer aku rasa camtu
hampir semua tempat /jalan kat sekitar bandaraya ni pun camtu jugak
macam dah jadi pesta pulak trafic light ni
aku rasa majlis bandaraya kena semak semula susunan trafic nih
masuk jer town
mengeluh, bukan disebabkan jem
tapi banyak sangat nak kena berenti
nak ke bandar terdekat pun sama jugak
walhal dalam 5 minit jer tapi macam biasala
nak menyampai ke sana aku kena redah 4 trafic light


warning dari owner blog :
pastikan kadar kesabaran anda berada di tahap paling tinggi bila memandu di sekitar bandaraya alor setar dan jitra


2 comments:

amal said...

huhu sabar2.. traffic light banyak ni memang menguji kesabaran. kena plak kalo kete banyak. bila turn kita tetiba merah, hanginla jugak. pastu kalo bawak kete manual lagilaa sakit hati. lenguh2 kaki lagi kan..

huhu sabar ajela ye....

ryn said...

keta takde la sebanyak kat KL nun, tp stress la jugak... nasib baik bkn sy yang drive, kot tak hari2 muka stress jer smpai kat opis