KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, December 12, 2010

NeLaYaN BLoGGeR

dunia dah maju
zaman dah berubah


malam tadi sempat layan Majalah Tiga kat TV3
memula citer pasal Kinabatangan
wahh.. bestnya aku tengok pokok merbau nak sebatang tu
siap ada lubang lagi kat pangkal pokok
tengok nurul syuhada masuk kat dalam lubang tu
besar giler kat dalam dia
jadi tempat sembunyi anak-anak dara kampung dari Jepun pada zaman dahulu
kalau ada pokok tu kat tepi umah pun best jugak kan
sesekali leh berkhemah kat situ
tapi kalo tumpang harusla rumah kita pulak yang ranap
besar tau
kalo cantum-cantum tangan orang ada dalam 20 orang kot
erk.. paham kan maksud aku?

macam gini la




second half citer pulak pasal sorang nelayan kat Masjid Tanah, Melaka
seorang nelayan kecil kat Sungai Linggi
tangkapan utama adalah lokan di samping udang galah dan ikan
tapi yang bestnya
boleh update lagi aktiviti kat blog
tapi anaknya la yang updatekan
bagus idea Pak Zainal ni
sekurang-kurangnya ada usaha dia nak kenalkan hasil tempatan
siap buatkan Taman InderaLokan lagi
aku pun tak berapa nak kenal jugak dengan si lokan ni
rupa cam kepah jer aku tengok
pastu lagi ada info bagitau yang khasiat lokan ni sama dengan sarang burung
nanti aku try check kat Mr Google



terjah kat Lokan Melaka kalau nak baca blog ni.









No comments: