KaMu HeBat

Top Comment :

Sunday, December 19, 2010

IdeA YaNG PraKtiKaL


hari apa ntah
kurang ingatan pulak aku neh tetiba kan
tengah belek baca paper metro
terperasan lak gift untuk kanak-kanak ribena masa kenduri
tak penah nampak lagi
tapi kalau memang dah bersepah kat luar nun idak ler aku tahu kan
tapi macam best jer tengok
aku nak buat la
masa kenduri abang long nanti
mari berangan bersama-sama

diorang gunakan alatan tulis untuk create doorgift ni
memang sesuai la untuk kanak-kanak
at least tak der yang terbuang nanti
setakat bagi gula-gula
memang akan jadi habis madu sepah dibuang akhirnya nanti kan

jom kiter tengok idea yang praktikal itu
pendapat aku la kan



bahan-bahan :
 pensil, pengasah pensil, pemadam kaler-kaler, gula-gula, kertas krap, plastik pembalut dan
dawai hijau



pemadam, pengasah pensil dan gula-gula dibalutkan menggunakan plastik lutsinar
ketiga-tiga barang tadi dicantum untuk membentuk kelopak bunga
ikat dengan kemas mengunakan dawai



kertas krap dilipat dua sedikit serong lipatannya
gunakan 2 jenis kaler untuk memberi kesan lebih menarik
satukan dengan kelopak bunga pengasah pensil, pemadam & gula-gula
bentukkan menjadi seakan jambak bunga
gunakan pulak apa-ntah-nama-benda-kaler-hijau tu untuk lekatkan kepada pensil

bertindak sebagai batang bunga



dah siap !!
sorry, pic kurang jelas. Aku snap terus kat paper jer nih




Boleh la nak bagi kat kanak-kanak nanti

bukan setakat majlis kawen jer aku rasa
sesuai untuk semua majlis
yang penting
barang-barang tadi masih boleh digunakan oleh kanak-kanak
tak membazir kan


No comments: