KaMu HeBat

Top Comment :

Wednesday, December 22, 2010

ToLONg AkU YaNG RaBUN IT iNi



dah beberapa hari aku dok try menda alah nih
hari ni baru boleh login sepenuhnya
portal mybayar
aku try masuk dari minggu lepas lagi sebenarnya
tapi macam benar nak loading
berkurun lama dok menunggu
last last fedup
semalam dah boleh load, bila aku try nak register
katanya aku dah register
tahun bila pun aku dah ingat masa register tu
aku just resetkan password jer la
tapi dah terhantar 2 password kat aku
bila try login, jadinya kena block
kejap tadi dengan semangat yang jitu dan padu
aku try reset lagi sekali
done !!
 usaha tangga kejayaan kan?




step ni aku dapat kat MAMPU
jadinya ikut la aku bagai yang diarahkan






okeh
dah sampai kat step daftar
tapi naper langkah 2 tu tak der eh?
macam mana nak bayar kalo amaun nak kena bayar pun tak kuar
ker ambik masa sebab diorang nak kena link pulak ke JPA
aku malas la nak tepon JPA lagi
esok la try check balik
kot dah kuar baki pinjaman kena bayar aku tu
dah try check kat SINI
boleh bayar guna mybayar ni  macam cakap ulang-ulang la pulak


sebenarnya aku nak settlekan baki loan aku tu
selama ni dok buat potongan gaji jer
macam semak la pulak aku tengok
dah alang-alang ada duit lebih sket
baik aku gunakan kepada perkara yang lebih berfaedah kan
dah tak banyak sangat dah pun
kalau tahap belas-belas ribu memang tak akan la
biar la dia semak kat payslip tu
nak bayar guna maybank2u, duit lak tak der kat akaun tu
dah jadi banyak kejer la pulak
malas nak nak pegi masukkan dah
apa guna nak beronline kalo kena jugak kuar kan?
lagipun limit maybank setakat 3 ribu jer kot sehari

baki loan aku lebih sikit banyak dari tu


kaunter untuk bayaran tunai pulak cuma ada kat
JPA Putrajaya dan Maju Junction jer
lagi la tak mungkin aku nak ke sana dengan niat semata-mata nak bayar menda ni kan
ada sesapa tak penah bayar loan JPA guna portal mybayar ni
just nak tau prosedur dia camner jer
tetiba jadi blur pulak
aku kan pengguna tegar maybank2u
dah guna portal lain ni lah jadinya


No comments: