KaMu HeBat

Top Comment :

Tuesday, December 28, 2010

TahUn BaRU



lagi 3 hari jer kita nak melangkah ke tahun baru
rasa macam kejap sangat masa berlalu
sedar-sedar jer dah hujung tahun
padahal  macam baru jer dok tengok kalendar bulan Januari
bila dah dekat awal tahun ni
mula la soalan macam ni akan kuar
" azam apa tahun ni? "
tahun baru mesti sentiasa dikaitkan dengan azam baru kan
aku tak der azam untuk tahun 2011
cuma nak settlekan azam yang tak tercapai untuk tahun 2010 jer
ada satu azam utama aku yang masih lagi belum tercapai
aku tak pasti la tahun depan boleh tercapai ke tak
usaha.. memang dah banyak pun
kena lebihkan lagi la nampaknya ni
susah betul la nak capai target yang satu ni
dah berkorban jiwa raga dah ni
macam macam misi dah dilancar semata-mata nak capai azam nan satu ni
takkan nak berenti sekerat jalan kan
harusla diteruskan sampai berjaya
berjuang hingga titisan darah terakhir
ceh, budget macam berjuang untuk negara jer kan ayat

sebenarnya
aku jarang praktikkan berazam untuk awal-awal tahun ni
tak tau la apasal
bila orang tanya azam jer, mesti aku jadi blur nak jawab
azam awal tahun ni pada aku cuma untuk bagi motivasi kat diri sendiri jer kan
kalo nak bagi motivasi kat diri
bila bila masa pun boleh rasanya
tak perlu nak tunggu tarikh tertentu

melangkah ke tahun baru
bermakna bertambah lagi satu angka pada umur
harap makin bertambah la kadar kematangan dalam diri
kalo nampak lagi muda tu takper

lagi satu
cuti tahun ni masih lagi berbaki 8 hari
 kira lagi ok dari masa dok KL dulu
memang tak der la istilah baki cuti nih
mc pun berhari-hari dah
tahun ni aku langsung tak der mc
pekerja cemerlang ni bos, sila take note untuk APC yer
tak penah dalam sejarah perkhidmatan aku langsung takder mc dalam masa setahun camni
mesti akan ada jugak walopun sehari dulu



2 comments:

*luv Syahnia* said...

Malam thn baru..
baru ain pasang azammmm..hehe

capai hingga bjaya
caiiyokkkk ;P

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

Salam,tengah fikir nak buat azam apa ekkk...